Kraj

Żywiec Zdrój świętuje 10-lecie swojego programu "Po stronie natury"

Twarzą jubileuszowej edycji akcji została Martyna Wojciechowska, a na rynek trafia całkowicie biodegradowalna butelka uzyskana z przetworzonego plastiku.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fa7QzPnurjRc%22%7D
Startuje jubileuszowa, dziesiąta edycja programu “Po stronie natury”, realizowanego przez Żywiec Zdrój z portfolio Danone.
W ramach tegorocznych działań marka posadzi kolejne 2 miliony drzew. Na sklepowe półki trafi dokładnie taka sama liczba butelek wody niegazowanej Żywiec Zdrój w limitowanej edycji – wykonanych w 50 proc. z surowców wtórnych. Tegoroczna odsłona programu skupia się na edukacji o recyklingu.
Zgodnie z dyrektywami UE w 2020 r. Polska musi osiągnąć 50-proc. poziom recyklingu, który obecnie wynosi tylko 26 proc. Ambasadorką tegorocznej kampanii jest Martyna Wojciechowska.
W ramach programu “Po stronie natury”, od początku jego trwania, Żywiec Zdrój i liczni partnerzy posadzili już ponad 6 milionów drzew. Działania w ramach jubileuszowej edycji programu wspierają: PTTK, Fundacja Ekologiczna Arka, Outriders oraz Lasy Państwowe.
Dotychczas w ramach programu udało się zrealizować 115 lokalnych projektów ekologicznych, a także odnowić niemal 1000 km szlaków turystycznych i wyposażyć część górskich schronisk PTTK w urządzenia wspierające recykling butelek wytworzonych z plastiku. Jednym z działań realizowanych w ramach akcji jest konkurs grantowy “Inicjatywy Po stronie natury”. Konkurs ma na celu wyłonienie pomysłów popularyzujących ochronę przyrody i dbałość o nią. Zgłaszane projekty muszą nawiązywać do tematu przewodniego tegorocznej edycji konkursu – „PoWtórne życie”. Nabór trwa do 26 kwietnia. Zwycięzcy mogą zdobyć nawet 25 tys. zł na realizację swoich pomysłów.
Akcja wspierana jest kampanią w internecie – odpowiada za nią VML, za produkcję Film Reaktor, za zakup mediów MediaCom Warszawa, za komunikację i działania PR zaś agencja MSLGroup. Równolegle będą prowadzone dodatkowe działania shoppermarketingowe.
Komunikacja programu “Po stronie natury” wspierać będzie reklama z udziałem Martyny Wojciechowskiej, emitowana w stacjach grupy TVN, w serwisach VoD oraz na kanale YouTube.